گزارش شماره 62

 به نام خدا

   تاریخ: 07و08/02/96

     گزارش شماره: 62

 گزارش شورای منطقه نارانان و ناراتین ایران

     لطفا برای حفظ اتحاد و رعایت سنت اول پوشش کامل اداری در تمام جلسات بهبودی و اداری رعایت شود.

شصت و دومین جلسه شورای منطقه نارانان و ناراتین ایران در استان تهران رأس ساعت 9 صبح با خواندن دعای آرامش , سنت ها و مفاهیم خدماتی با حضور 22 نماینده و جلسه اساسنامه نویسی روز پنج شنبه 07/02/96 رأس ساعت 9 صبح با حضور 21 نماینده آغاز شد.

گرداننده(فرنگیس.ز):

برگزاری جلسه اساسنامه نویسی و جلسه شورای منطقه.

نائب گرداننده(مریم):

برگزاری جلسه هماهنگی و جابجایی انبار نشریات و واریز سود به مبلغ 860/517/60 در تاریخ 04/02/96 به خزانه شورای منطقه.

منشی(شکوفه.م):

ارائه گزارش شماره61 به خدمتگزاران شورا و نمایندگان.

ارائه گزارش خدمتگزاران شورا وگزارش پاسخ به سؤالات شماره61 به نمایندگان .

ارائه گزارش نشریات موقت(نائب گرداننده) به صورت مکتوب در جلسه ی شورا .

گزارش نمایندگان:

آذربایجان شرقی     نماینده: فاطمه           علی البدل: پریسا

واریزی به خزانه: 200 هزار تومان

موفقیت ها:

1-ادامه برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات خدماتی و مفاهیم. 2-اتحاد گروه ها و اعتماد و احترام به خدمتگزاران در سطح ساختار خدماتی. 3- حمایت خزانه شورا با وجود سبد هفتم کم.

پیشنهادات:

1-سفارش نشریه از طرف استان توسط فکس صورت بگیرد.

آذربایجان غربی     نماینده: فرزاد

واریزی به خزانه: —

پیشنهادات:

1-عدم نوشتن هر گونه مطلب یا درخواست در مورد فارس در گزارشات شورا. 2-عدم هر گونه سرویس به گروه هایی که در ارتباط با استان فارس باشند. 3-قطع ارتباط با خدمات جهانی در صورت تعیین تکلیف به شورای منطقه ایران در ارتباط با هر گونه همکاری با استان فارس به اجبار.

درخواست ها:

طبق اعلام نماینده فارس که برای بار آخر است که در این شورا شرکت دارند لطفا”در صورت حضور دوباره این استان در شورای منطقه ایران باید رأی 3/2 اعضای گروه شورای منطقه را بگیرند.

اصفهان     نماینده: زهره    

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

برگزاری کارگاه با عنوان مشورت و حمایت در خدمات در کمیته استان.

پیشنهادات:

1-گزارش جلسات اسکایپ علی البدل نماینده با موضوع برگزاری آن جلسه به چاپ برسد.

البرز       نماینده: فریده       علی البدل: سمیه

واریز به خزانه: —

موفقیت ها:

1-چاپ کارت تبریک عید و تقدیم آنها به خدمت مسئولین اداره های مرتبط با فعالیت انجمن و مسئولین مدارس,هنرستان ها در بعضی از نقاط شهر کرج. 2-شرکت اطلاع رسان و بازوهایش در جلسات گروه های مرتبط با اعتیاد و مواد مخدر و خانواده های معتادان در شهر کرج. 3-ملاقات با مسئول ستاد کنترل و کاهش و تقاضای مواد مخدر استان البرز و گفتگو و تبادل نظر و از گروه های ما دعوت شده تا در گردهمایی شان شرکت کنیم. 4-تشکیل یک گروه بهبودی جدید در محله پیشاهنگی کرج(استان البرز.

پیشنهادات:

1-خواهشمندیم از شما که روند ثبت را ادامه دهید.

درخواست ها:

درخواست یک حسابرسی از خدمتگزاران شورای منطقه,مخصوصا”خدمتگزارانی که خدمت نیمه کاره داشتن(خدمت 3 ماهه منشی شورا,نائب گرداننده)هم در این حسابرسی منظور شود.

بوشهر     نماینده: مریم

واریز به خزانه:—

موفقیت ها:

1-ایجاد همدلی و اتحاد در بین تمامی اعضای استان خصوصا”کمیته خدماتی استان. 2-برگزاری مرتب جلسات بهبودی و جلسات کمیته استان. 3-بالا رفتن سطح آگاهی اعضاء و مسئولیت پذیری و گرفتن خدمت در گروه ها و نیز کمیته استان و انتخاب کمیته دائمی کارگاه. 4-گرفتن مکان جدید برای گروه های شهرستان برازجان به علت بسته شدن مکان قبلی که با همکاری کمیته اطلاع رسانی و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد. 5-بروزرسانی آدرس های جلسات.

پیشنهادات:

1-نشریه خبرنامه جزو نشریات روی میز باشد. 2-پیشنهاد میشه اگر توافق نامه امضاء نشود و مسئول نشریات انتخاب نشد حتما”نشریات در تیراژ بالا چاپ شود تا نیاز گروه های ایران برطرف شود. 3-فراخوان برای کاندید مسئول نشریات جدید داده شود زیرا مسئول نشریات با شرایط قبلی انتخاب شده و شرایط جدید را ممکن است افراد دیگر نیز داشته باشند و بخواهند کاندید شوند.

درخواست ها:

1-هر چه زودتر مسئول نشریه انتخاب شود تا نشریه چاپ و به دست گروه ها برسد و نیاز گروه ها رفع شود. 2-گرداننده لطفا” کمتر صحبت کنید و در مورد هر مطلبی توضیح ندهید تا تأثیرگذاری نداشته باشید و وقت را بهتر برنامه ریزی کنید یعنی توضیحات گرداننده در مورد هر مطلبی باعث اتلاف وقت می شود,با سپاس از تیم گردانندگی. 3-درخواست تشکیل کارگاه آموزشی در صورت برگزاری برای گزارش نویسی یا کارگاه برای علی البدل منطقه لطفا”یک روز قبل از جلسه منطقه را دارم تا نماینده ها بتوانند در کارگاه شرکت کنند بخاطر منافع و خدمات بهتر طبق سنت و مفهوم 1. 4-از علی البدل نماینده منطقه تقاضا دارم ابهامات مربوط به اینکه خدمات جهانی چطور از منطقه فارس قرارداد نشریات را از یکسال قبل از تشکیل این منطقه امضاء کرده ولی برای امضای توافق نامه با منطقه تهران تا حالا اینقدر طولانی شده؟که این موضوع برای استان ما جای سؤال و ابهام می باشد. 5-لطفا”در جلسه منطقه رعایت وقت و نظم انجام شود تا همه بتوانند صحبت کنند و خدمتگزاران و نمایندگان در حیطه وظایف خود عمل کنند و اینقدر همهمه نکنند.

(اطلاعیه: استان بوشهر قصد دارد در تاریخ 28/02/96 کارگاه متمرکز استانی با موضوع سنت هفتم و رابطه راهنما و رهجو برگزار نماید.)

تهران     نماینده: هستی             علی البدل: سودابه

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

1-برگزاری جلسات بهبودی و کمیته های خدماتی نواحی پنجگانه تهران. 2-اتحاد و همدلی بین خدمتگزاران استان و نواحی. 3-برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت منظم در سطح نواحی پنجگانه استان.

پیشنهادات:

1-(گرداننده)نظارت بر صورتجلسه از سوی گرداننده بسیار ضعیف است با وجودی که تاکنون چند بار توسط نمایندگان تذکر داده شده,در صورتجلسه 61 چند رأی گیری که هیچ مخالفی نداشته و اتفاق آرا بوده نوشته نشده همچنین بسیاری از پیشنهادات که رأی گیری شده مجددا”در قسمت پیشنهادات تأیید شده نوشته شده. 2-(گرداننده)در یک کمیته خدماتی مسئولیت انتخابات سالم و اصولی با گرداننده است اما طی 2 دوره ی اخیر گرداننده اجازه داده که برخی نمایندگان سؤالات خصوصی و نادرست از کاندیدها بپرسند و با بوجود آمدن جو متشنج و ناسالم رأی گیری ها انجام شده,لطفا”گرداننده محترم نظارت و تسلط بیشتری بر اساس نامه و انتخابات سالم داشته باشند. 3-به عنوان گرداننده بر خلاف اساس نامه و اصول گردانندگی شما بسیار زیاد صحبت می کنید و مدام در حال توضیح دادن و اتلاف وقت هستید لطفا”به جای هیچ خدمتگزاری توضیح ندهید و اجازه بدهید خدمتگزاران منطقه خودشان پاسخگو باشند,با سپاس از فرمت بسیار جالب و مفیدی که اجرا کردید. 4-(نائب گرداننده)شما بایستی در کنار گرداننده بر تهیه صورتجلسه نظارت داشته باشید که متأسفانه با وجود تذکر نمایندگان باز هم خدمت ضعیفی در این بخش داشته اید و صورتجلسه 60 و 61 دارای اشکالات اصولی بسیاری است,لطفا”با مطالعه وظایف نائب با مسئولیت و دقت بیشتری خدمت کنید. 5-(علی البدل نماینده منطقه)لطفا”گزارش خود را با کادر و آرم بزرگتر چاپ کنید(آرم در سمت چپ قرار می گیرد)با سپاس از خدمات شما در طی این مدت.

درخواست ها:

1-لطفا”یک اصلاحیه بنویسید و رأی هایی که به صورت اتفاق آرا بوده ذکر کنید و مواردی که رأی گیری شده را از پیشنهادات حذف کنید. 2-برگزاری یک کارگاه آموزشی کشوری توسط علی البدل نماینده منطقه در خصوص خدمات جهانی. 3-برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص نحوه ی خدمات اصولی و صحیح در سطح ساختار با کمک از کتاب راهنمای خدمات محلی. 4-درخواست برگزاری یک مجمع کشوری در شهریورماه. 5-لطفا”یک کمیته موقت 3 نفره در منطقه تشکیل شود تا یک دوره نشریات مورد نیاز گروه ها را در تیراژ حداقل 15000 (پانزده هزار) چاپ کند و بلافاصله انبار استان ها را از نشریات پر کنند تا زمانی که توافق نامه امضاء شود و فایل نشریات جدید در اختیار منطقه ایران قرار بگیرد.

{با تشکر از خدمات مؤثر علی البدل نماینده منطقه و سپاس از خدمات مؤثر و عالی کمیته فصلنامه به خصوص در مورد صفحات مربوط به خدمات در پیام بهبودی اخیر و با سپاس از خدمات کمیته ترجمه و همکاری صمیمانه ایشان با علی البدل نماینده منطقه}

چهار محال و بختیاری           نماینده: نازی      

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

1-برگزاری کارگاه با موضوع خدمت و اتحاد. 2-خرید نشریات در سطح بالا. 3-عشق دادن اعضاء در گرفتن خدمت ها در گروه ها و کمیته خدماتی استان.

خراسان     نماینده: فاطمه    

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

1-خرید کمیته نشریات از کمیته نشریات منطقه در سال 1395 به مبلغ 12000000میلیون تومان. 2-برگزاری کارگاه ها در سطح استان خراسان رضوی جنوبی 30 کارگاه. 3-واریزی به شورا 430000 تومان.

پیشنهادات:

(کمیته وبسایت)فعالیت های این کمیته در رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام تحت قوانین کشوری باشد و به هیچ عنوان ایشان اقدام به فالو کردن و اد کردن خواننده های غیر مجاز و افرادی که مشکل ساز هستند نکنند به خصوص به دلیل ثبت کشوری.

درخواست ها:

1-تقاضای کپی گزارش از کمیته اطلاع رسانی در خصوص کارگاه آموزشی اطلاع رسانی برای اطلاع رسان خراسان دارم. 2-تجربه در خصوص حمایت نشدن گروه آقایان خراسان,لطفا”تجربه شهرستان ها و تجربه خود کمیته خدماتی را به صورت کتبی خواستارم.

سمنان       نماینده: معصومه

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

1-کمیته خدماتی استان سمنان در سال 95 طی 6 مرحله بطور منظم به همراه نمایندگان,کمیته های فرعی و کمیته های اصلی برگزار گردید. 2-(نشریات)خرید نشریات طی 4 مرحله به مبلغ 874000 تومان که پر فروش ترین آن کتابچه آبی,فصلنامه,قدم های 1-9 می باشد. 3-(خزانه دار)جمع واریزی گروه ها به کمیته خدماتی استان 2188589 تومان می باشد,هزینه های کمیته ها در سال 95 مبلغ 1949000 تومان می باشد و مانده خزانه 373390 تومان است,واریز به خزانه شورای منطقه 140000 تومان است. 4-(کمیته کارگاه)در سال 95 در شهر سمنان 7 کارگاه و 1 کارگاه در شهر مهدیشهر و 1 کارگاه در شهر دامغان با موضوعات ذیل برگزار گردید: راهنما و رهجو,خدمت و خدمتگزار,مشارکت سالم,گمنامی در سنت ها,ساختار نارانان,سنت1 و 2,نشریه خوانی,گزارش نویسی, رفتار نادرست و خلاف اصول,انواع خودکفایی در سنت7. 5-(کمیته اطلاع رسان)تبریک سال 94 به ارگان ها و معرفی انجمن و اهدای نشریات, استارت جلسه نارانان آقایان,استارت جلسه نارانان در شهر دامغان,برگزاری غرفه نارانان در مرکز بهداشت شهر سمنان به مدت 5 روز,شرکت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طی 4 دوره در استانداری.

پیشنهادات:

برگزاری شورای منطقه در استان سمنان.

فارس       نماینده: مریم

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

1-ضمن تشکر و قدردانی از زحمات چند ساله شورای منطقه و خدمتگزاران محترم,برگزاری غرفه های اطلاع رسانی در همایش و مناسبت های خاص. 2-اطلاع رسانی به ارگان ها و آموزش و پرورش.

پیشنهادات:

از خزانه دار و کمیته نشریات تعهد محضری در قبال اصل امانت داری اصول نارانان و خسارت نخوردن به انجمن گرفته شود طبق مفهوم 11.

درخواست ها:

1-لطفا” سؤالات را بنا بر اصل امانت داری حذف نکنید. 2-ارسال سؤالات نماینده ایران از دفتر جهانی طبق گزارش 24/12/95. 3-درخواست برداشت 10 % هزینه ها از سود 45 % نشریات و با بازبینی نائب گرداننده صورت گیرد. 4-استارت جلسه ناراتین اقلید,فسا و نارانان جویم. 5-لطفا”خزانه دار ریز هزینه ها را بصورت شفاف بنویسد نه کلی در گزارش به صورت مکتوب.

قزوین       نماینده: لیدا

واریزی به خزانه:—

موفقیت ها:

1-برگزاری جلسات بهبودی و اداری طبق اصول انجمن و حمایت از اعضای تازه وارد. 2-اطلاع رسانی توسط مسئولین اداری در سطح استان و مراجعه به ارگان های مرتبط با انجمن و شرکت در جلسات دعوت شده از طرف ستاد پیشگیری از مواد مخدر جهت معرفی انجمن و گرفتن مجوز برای فعالیت انجمن و بسته نشدن جلسات.

درخواست ها:

با توجه به تلاش های ذکر شده متأسفانه استان قزوین همچنان با مشکل گرفتن مکان و عدم همکاری ارگان های مربوطه مواجه است درخواست استان قزوین این است لطفا”از پرداختن به مسائل حاشیه ای خودداری کرده و به موضوع روند ثبت و خدمت هیئت مدیره رسیدگی شود.

کردستان     نماینده: مرضیه    

واریزی به خزانه:—

موفقیت ها:

با سلام و خسته نباشی به اعضای شورا,جذب تازه واردین و تأسیس جلسه جدید بهبودی در استانمان.

پیشنهادات:

استان ما پیشنهاد می دهد که خبرنامه ها را بهتر است مسئول کمیته نشریات به صورت مجله بهبودی حمایت شود و تجربه ها به دست گروه ها برسد.

مشکلات:

جلساتمان حمایت نمی شود خلأ خدمت داریم کسی خدمت نمی گیرد و خدمت ها در گروه و هیئت خالی است واقعا” در گروه ها و جلسات مشکل بزرگی شده.

کرمانشاه       نماینده: وجیهه       علی البدل: پروین

واریزی به خزانه:—

موفقیت ها:

1-برگزاری 66 جلسه ی شورای استان. 2-برگزاری مرتب جلسات بهبودی و اداری در استان و شهرستان ها. 3-جذب تازه واردان. 4-اطلاع رسانی به ارگان ها(فرمانداری-بهزیستی)شهرستان ایلام و برگزاری پنل آموزشی در شهرستان ها. 5-مشکلات بسته شدن یکی از جلسات در شهرستان پاوه که با پیگیری های مکرر درصدد رفع مشکل هستیم.

پیشنهادات:

1-انتخاب کار گروه از نمایندگان برای حسابرسی خزانه ی شورای منطقه. 2-توافق نامه ای که بین شورای منطقه و دفتر خدمات جهانی نوشته شده را در اختیار گروه ها قرار دهید.

درخواست ها:

1-مکان جلسات شورای منطقه ثابت باشد و در گزارش صورتجلسه ی شورای منطقه ذکر شود. 2-(کمیته ناراتین)نیاز اعضای ناراتین پمفلت های رده ی سنی خودشان و کتاب و قدم و نشریات مجزا است لطفا”پیگیری و ترجمه شود تا زودتر بدست آنها برسد. 3-گروه ها نشریات ندارند لطفا”فراخوان مسئول نشریات بدهید.

گلستان     نماینده: ربابه         علی البدل: جلال

واریزی به خزانه:—

پیشنهادات:

1-(علی البدل نماینده منطقه)استان ما پیشنهاد می دهد که خبرنامه ها را بهتر است مسئول کمیته نشریات به صورت مجله بهبودی چاپ کرده و تجربیات آن در دست همه ی اعضاء نارانان قرار گیرد. 2-با توجه به داشتن تراز در قدم 1 ,گروه های ما می خواهد بداند آیا قدم های دیگر هم تراز دارد؟

گیلان     نماینده: حسین      

واریزی به خزانه : —

موفقیت ها:

1-تشکیل جلسات با مسئولین استان و ارائه کارت تبریک و تقدیرنامه به آنان و گرفتن قول همکاری از آنان. 2-چاپ و نصب بنر در بهزیستی استان.

درخواست ها:

1-(منشی)برای ارسال گزارشات به استان ها یکی فرستاده شود,درخواست منشی استان می باشد. 2-(اطلاع رسان)بنرها و کارت هایی که چاپ می شود یکنواخت باشد تا هماهنگی و همنواختی نارانان مشخص باشد.

لرستان       نماینده: معصومه     علی البدل: فرخنده

واریزی به خزانه :—

موفقیت ها:

1-خرید نشریات از شورای منطقه تهران. 2-چاپ صورتجلسه های شورای منطقه با خزانه استان برای همه ی خدمتگزاران شورای خدماتی استان.

پیشنهادات:

همه ی پیشنهاداتی که به صورت کتبی نوشته می شوند توسط گرداننده مورد بررسی قرار گیرند و در شورا مطرح شوند نه اینکه فقط چاپ شوند چون در شورا زمانی برای مطرح کردن آنها به نماینده داده نمی شود.

درخواست ها:

1-از همه ی دوستانی که برای خدمت کاندید می شوند لطفا”با صداقت کامل خود را معرفی کنند و به سؤالاتی که از آنها می شود درست جواب دهند. 2-از گرداننده درخواست می کنم که کمتر صحبت کنند تا وقت از دست نرود. 3-گرداننده جلسه را طبق فرمت برگزار کند در جلسه اسفندماه هیچکدام از پیشنهادات مورد بررسی قرار نگرفت در صورتی که در فرمت برای آنها وقت گذاشته بودید. 4-لطفا”هر چه سریعتر اقدام به چاپ نشریات خصوصا”کتاب قدم ها بنمائید. 5-(خدمتگزاران منطقه)پاسخ به سؤالات نمایندگان قانع کننده نیست.

مشکلات:

1-کمبود کتاب قدم 1-9 . 2-پول خرده هایی که به قیمت نشریات اضافه شده مثل 20-30 تومان.

مازندران       نماینده: فتانه       علی البدل: مرضیه

واریزی به خزانه : —

موفقیت ها:

برگزاری کارگاه در شهر ساری با موضوع اصول روحانی 12 قدم و 12 سنت.

پیشنهادات:

استان مازندران محصولات از قبیل تی شرت,تاپ,دستبند,لیوان,خودکار,جاسوئیچی و کارت را دارد هر استانی نیاز به محصولات دارد می تواند با این شماره جهت سفارش تماس برقرار کند 09015331703

مرکزی       نماینده: سهیلا      

واریزی به خزانه: —

موفقیت ها:

1-برگزاری جلسه بهبودی ,برگزاری جلسه کارگاه. 2-حمایت های گروه ها.

هرمزگان     نماینده: پروانه     علی البدل: انیس

واریزی به خزانه : —

پیشنهادات:

1-خبرنامه توسط کمیته نشریات چاپ گردد و در اختیار گروه ها قرار گیرد(تیراژ پایین). 2-برگزاری کارگاه یک روز قبل از جلسه شورای منطقه باشد تا استان هایی که با منطقه فاصله دارند و هزینه 2 بار آمدن ندارند بتوانند استفاده کنند.

همدان     نماینده: سوسن     علی البدل: محبوبه

واریزی به خزانه: —

پیشنهادات:

1-لطفا”روند ثبت در اولویت قرار بگیرد چون مشکلات در استان ما به این علت زیاد است و درهای فعالیت نارانان ما بسته می شود فشار بر روی دوستان بهبودی زیاد بوده و مرتب به گروه های ما تذکر و اعمال نظر می شود. 2-در صورت امکان مکان شورا ثابت باشد بدلیل آشنایی با یک محیط و مکان ولی جابجایی در ورود ما تأخیر بوجود می آورد.

 

*مصوبات و وجدان گروه شورای منطقه ایران در اردیبهشت ماه 1396:

1به اتفاق آرا بند 1 شرایط عمومی خدمتگزاران به(حداقل تجربه یک دوره خدمت در استان یا نواحی)اصلاح شد.

2-به اتفاق آرا بند 7 شرایط عمومی خدمتگزاران به(3/1 خسارت لوازم جانبی خدمتگزاران در صورت عدم مسئولیت پذیری و سهل انگاری خدمتگزار با تشخیص و رأی نمایندگان توسط خود خدمتگزار پرداخت می گردد)تغییر یافت.

3-به اتفاق آرا بند 6 وظایف عمومی(کلیه اطلاعات و منابع کمیته ها به عنوان منابعی برای اطلاعات کلی در دفتر مرکزی بایگانی شود) تأیید شد.

4-به اتفاق آرا بندهای قسمت شرایط برای کمیته نشریات حذف شد.

5-بند 1 وظایف کمیته نشریات به اتفاق آرا به(داشتن شماره حساب 3 امضایی برای خزانه نشریات به همراه خزانه دار و نائب گرداننده)اصلاح شد.

6-بند 3 وظایف کمیته نشریات به اتفاق آرا به(عقد کلیه قراردادهای مالی با حضور صاحبین امضاء انجام می شود.قرارداد چاپ با مسئول کمیته نشریات باشد به همراه خزانه دار و نائب گرداننده) تغییر یافت.

7-بندهای 11 ,13 و16 از وظایف هیئت مدیره به اتفاق آرا حذف شد.

8-بند 18 وظایف هیئت مدیره به اتفاق آرا به(آشنایی با کار سازمانی,اداری و امور ثبت)اصلاح شد.

9-بند 11 وظایف کمیته اطلاع رسانی به اتفاق آرا به(تهیه آمار انجمن نارانان کل ایران و ارائه آن در اسفندماه به شورا) اصلاح شد.

10-بند 12 وظایف کمیته اطلاع رسانی به اتفاق آرا به(تهیه جزوات اطلاع رسانی توسط مسئول کمیته اطلاع رسانی و تأیید آن در شورا و تحویل به مسئول کمیته نشریات جهت چاپ.{ارائه کارت تبریک و تقدیرنامه و سالنامه 3 دوره قبل از سال جدید در جلسه شورا})تغییر یافت.

11-بندهای 1 ,2 و 5 شرایط خزانه دار به اتفاق آرا حذف شد.

12-بند 4 وظایف خزانه دار به اتفاق آرا به(دریافت گزارشات مالی از مسئولین اداری و کمیته های فرعی و موقت و بررسی و تأیید آن طبق مفهوم 11)اصلاح شد.

13-بند 6 وظایف خزانه دار به اتفاق آرا به(افتتاح حساب بانکی 3 امضایی به همراه منشی و گرداننده و حق برداشت از حساب به همراه یکی از 2 مسئول اداری دارای حق امضاء.{خزانه دار,منشی,گرداننده}) تغییر یافت.

14-بند 10 وظایف خزانه دار با اکثریت آرا( 12رأی موافق از 20 حق رأی)حذف نشد.(رأی موافق به 3/2 نرسید)

15-بند 14 وظایف خزانه دار جزو مصوبات 13/12/95 گزارش 61 بوده و حذف شد.

16-بندهای 15 و 16 وظایف خزانه دار به اتفاق آرا حذف شد.

17-به اتفاق آرا بند جدید(تمامی امور مالی از سوی هیئت مدیره بایستی قبل از اجرا به تأیید خزانه دار برسد)به وظایف خزانه دار اضافه شد.

18-به اتفاق آرا بند جدید(ارائه کلیه گزارشات مالی و فاکتورها توسط خزانه دار به کارگروه جهت حسابرسی خزانه)به تبصره ها اضافه شد.

19-بندهای 1 و2 از شرایط نماینده منطقه به اتفاق آرا حذف شد.

20-بند 7 وظایف نماینده منطقه به اتفاق آرا به(تماس دائم با دفتر خدمات جهانی جهت ارائه درخواست شورا و همچنین دریافت تجارب خدماتی ایشان برای برطرف کردن برخی مشکلات که شورا تجربه کافی ندارد)اصلاح شد.

21-بند 1 شرایط علی البدل نماینده منطقه به اتفاق آرا حذف شد.

22-بند 3 توضیحات به اتفاق آرا به(هر استان فقط یک حق رأی دارد.{نماینده})اصلاح شد.

23-بند 7 توضیحات به اتفاق آرا به(جلسات اضطراری منطقه می تواند با درخواست کتبی یکی از خدمتگزاران منطقه{مسئولین اداری,مسئولین کمیته های فرعی,موقت و نمایندگان}و ارائه به دفتر مرکزی و یا منشی و تأیید کلیه مسئولین اداری و در غیر این صورت با تأیید کتبی ارسال شده از طریق ایمیل یا فکس بیش از نیمی از نمایندگان به دفتر مرکزی و در غیر این صورت به منشی برگزار می شود)اصلاح شد.

24-بند 8 توضیحات به اتفاق آرا به(درخواست جلسه اضطراری به دفتر مرکزی و یا منشی اعلام می شود سپس توسط منشی تاریخ و علت برگزاری به کلیه خدمتگزاران شورای منطقه{مسئولین اداری,مسئولین کمیته های فرعی و موقت و نمایندگان استان ها}اعلام می شود)اصلاح شد.

25-بند 9 توضیحات به اتفاق آرا به(پاسخگویی به سؤالات نمایندگان که مربوط به خدمتگزار خاصی نمی باشد توسط 3 نماینده و یا خدمتگزار به صورت شفاهی پاسخ داده شود و منشی آن را در گزارش مکتوب کند)اصلاح شد.

26-بند 10 توضیحات به اتفاق آرا به(به تیم گردانندگی تفویض اختیار گردید که سؤالاتی را که بر منافع کلی تأثیر منفی دارد یا به نوعی ما را وارد مسائل خارجی می کند در صورتجلسه درج ننمایند,گرداننده می تواند سؤال را شفاهی در شورای بعد مطرح نماید)اصلاح شد.

27-بند 11 توضیحات به اتفاق آرا به(برای استان هایی که نماینده ای در شورا ندارند گزارش ارسال شود)اصلاح شد.

28-بند 16 توضیحات به اتفاق آرا به(نماینده جدید با همراه داشتن فرم معرفی نماینده یا صورتجلسه استان خود که مبنی بر آن شروع به خدمت نموده خود را به شورا معرفی نماید)تغییر یافت. نمایندگان استان ها با ارائه فرم معرفی نماینده که توسط علی البدل نماینده منطقه از دفتر خدمات جهانی دریافت شده و در اختیار استان ها قرار گرفته به منطقه معرفی و در جلسه شورا حضور یابند.

29-بندهای 17 ,20 ,25 ,27 ,29 و 32 توضیحات به اتفاق آرا حذف شد.

30-بند 18 توضیحات به اتفاق آرا به(گزارشات کلیه خدمتگزاران 1 هفته قبل از شورای منطقه برای نمایندگان ایمیل گردد)اصلاح شد.

31-بندهای 19 و31 توضیحات به اتفاق آرا تأیید شد.

32-بند 21 توضیحات به اتفاق آرا به(مسئولین اداری و کمیته ها جهت افزایش تن خواه, درخواست خود را با ذکر علت به صورت کتبی به خزانه دار ارائه و در شورا نیز مطرح گردد) تغییر یافت.

33-بند 22 توضیحات به اتفاق آرا به(نامه های ارسالی و دریافتی از ارگان ها در صورت درخواست استان ها در اختیار نمایندگان گذاشته شود)اصلاح و به وظایف کمیته اطلاع رسانی و هیئت مدیره انتقال داده شد.

34-بندهای 23 ,24 و 26 توضیحات طبق مصوبات حذف شد.

35-بندهای 28 و 34 توضیحات با اکثریت آرا به جلسه بعد موکول شد.

36-بند 33 توضیحات طبق مصوبات تأیید شد.

37-به اتفاق آرا قرار شد نمایندگان استان ها فرم ارئه پیشنهادات به خدمات جهانی را در اختیار گروه ها گذاشته تا فرم را پر نموده و در جلسه ی بعدی شورا (تیرماه) به همراه بیاورند.

38-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد فرمت و دفترچه منشی با توجه به اعمال اصلاحات انجام شده که قبلا”رأی نماینده های منطقه را داشته به همراه صورتجلسه 62 توسط علی البدل نماینده منطقه به دفتر خدمات جهانی ارسال شود.

39-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که صورتجلسه,پیشنهادات کنفرانس,خبرنامه,اخبار و اطلاعات و فراخوان ها در سایت گذاشته و به عموم اطلاع رسانی شود.

40-به اتفاق آرا این سؤال که آرم نارانان(دایره و لوزی)نشانه چیست؟توسط علی البدل نماینده منطقه از دفتر خدمات جهانی پرسیده شود.

41-ارائه درخواست برگزاری جلسه اسکایپ با هیئت امناء و مدیر دفتر خدمات جهانی در جلسه تیرماه شورای منطقه توسط علی البدل نماینده منطقه به اتفاق آرا.

42-به اتفاق آرا این سؤال توسط علی البدل نماینده منطقه از دفتر خدمات جهانی پرسیده شود :چرا خدمات جهانی با استان فارس که در تیرماه 96 می خواهند استارت منطقه بزنند قبل از اینکه یک منطقه محسوب شوند با آنها توافق نامه نشریات را امضا نموده است؟

43-تشکیل کارگروه جهت بررسی خزانه 2 سال اخیر با اکثریت آرا.

44با اکثریت آرا هستی نماینده استان تهران به عنوان مسئول کارگروه خزانه انتخاب شد و تن خواه ایشان مبلغ 500 هزار تومان تعیین شد.

45-به اتفاق آرا به علت وجود مشکل در بند اساس نامه خدمت مسئول نشریات راضیه از اصفهان تمام شده تلقی می گردد و با اصلاح شدن بندهای اساس نامه برای انتخاب مسئول نشریات فراخوان داده می شود.

46-با اکثریت آرا سودابه علی البدل نماینده استان تهران به عنوان مسئول نشریات موقت برای مدت 2 ماه انتخاب شد و مبلغ یک میلیون تومان به عنوان تن خواه برای ایشان اختصاص داده شد.

47-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که کتاب زرد قدم ها به تعداد 5000 (پنج هزار) عدد در این مدت خدمت موقت نشریات چاپ شود.

48-دعوت از مدیر عامل به شورای منطقه جهت پاسخگویی به اتفاق آرا.

49-با اکثریت آرا اینکه اطلاع رسان هزینه ی کتابچه اطلاع رسانی را بدهد لغو و طبق اساس نامه 3/1 هزینه خسارت به عهده اطلاع رسان قرار گرفت.

50-به اتفاق آرا با افزایش سقف شارژ موبایل خدماتی منشی از مبلغ 15 هزار تومان به مبلغ 25 هزار تومان موافقت شد.

51-به اتفاق آرا با ارسال گزارش نماینده استان از طریق فکس یا ایمیل برای منشی در صورتی که در جلسه شورا فراموش کند که گزارش را به صورت مکتوب تحویل دهد موافقت شد.

52-مبلغ 150 هزار تومان توسط خزانه دار بابت تن خواه به مسئول نشریات راضیه پرداخت شده که از تن خواه نشریات باید به خزانه واریز شود.

53-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که مسئول نشریات موقت(سودابه)هر 15 روز موظف به ارسال نشریات به استان ها می باشد.

54-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد از سود نشریات مبلغ پنج میلیون تومان را جهت ضایعات انبار نشریات در نظر گرفته و در حساب نشریات نگه داشته و پس از محاسبه ضایعات مابقی را مجددا”به خزانه واریز کنیم.

*پیشنهاداتی که رأی نیاوردند:

1-ایجاد کانال تلگرام جهت گذاشتن گزارشات شورا برای عموم اعضاء.(پیشنهاد کمیته آدرس ها)

2-هزینه ی استان هایی که نمی توانند نماینده بفرستند داده شود.{پیشنهاد دهنده:سمنان-تائید کننده:گیلان و آذربایجان شرقی}

*پیشنهادات تائید شده جهت بررسی:

1-انتخاب یک مسئول بابت ترجمه تجربیات جمع آوری شده توسط نائب گرداننده از فارسی به انگلیسی و

جداسازی تجربه ها و سوالات و قدم ها و سنت ها و مفاهیم برای ارسال آن به خدمات جهانی.{پیشنهاد

دهنده:علی البدل نماینده منطقه-تائید کننده:گلستان و تهران}

2-گرفتن تراز سالانه از عملکرد شورای منطقه.{پیشنهاد دهنده:قزوین-تائید کننده:همدان و آذربایجان غربی}

3-نشست حضوری اطلاع رسان با رئیس مجلس به همراهی نماینده ی استان قم و علی البدل نماینده

منطقه.{پیشنهاد دهنده:قم-تائید کننده:خوزستان و بوشهر}

4-هیئت مدیره برای جلسات خود صورتجلسه تهیه کرده و به شورای منطقه ارائه دهد.{پیشنهاد دهنده:تهران-

تائید کننده:گلستان و اصفهان}

5-تفویض اختیار از کمیته کارگاه به منظور فرستادن سخنران بابت هزینه هواپیما و تاکسی تلفنی برداشته شود.{پیشنهاد دهنده:بوشهر-تائید کننده:تهران و سمنان}

6-نشریاتی که تائید خدمات جهانی ندارند جمع آوری شوند(دفترچه منشی,پمفلت قدم 8 و 10).{پیشنهاد دهنده:بوشهر-تائید کننده:مازندران و قم}

7-برای ایاب و ذهاب خدمتگزاران سقف گذاشته شود.{پیشنهاد دهنده:خراسان-تائید کننده:گیلان و هرمزگان}

8- خدمات در شورای منطقه 1 دوره باشد,اصل چرخشی رعایت شود.{پیشنهاد دهنده:کرمانشاه-تائید کننده:اصفهان و بوشهر}

9-اساس نامه ارائه شده به وزارت کشور توسط مدیر عامل به نماینده ها ارائه شود.{پیشنهاد دهنده:کرمانشاه-تائید کننده:تهران و سمنان}

10-نمایندگان متن ایمیل ها را رؤیت کنند.{پیشنهاد دهنده:گلستان-تائید کننده:تهران و سمنان}

11-برای حفظ و اتحاد گروه ها و نواحی,پول مستقیم به شورا واریز نشود.{پیشنهاد دهنده:گلستان-تائید کننده:مازندران و قم}

12-مدیریت صحیح روی هزینه ها داشته باشیم,دفتر مرکزی را به منطقه ای از شهر ببریم که هزینه ی کمتری داشته باشد.{پیشنهاد دهنده:گیلان-تائید کننده:کرمانشاه و قم}

13-جلسه هماهنگی روز قبل شورا باشد و یک ماه قبل نباشد و هزینه نکنیم.{پیشنهاد دهنده:سمنان- تائید کننده:تهران و گیلان}

14-روند ثبت ادامه پیدا کند.{پیشنهاد دهنده:قزوین-تائید کننده:همدان و آذربایجان شرقی}

15-کپی توافق نامه نشریات منطقه تهران پیوست گزارشات دفتر خدمات جهانی باشد.{پیشنهاد دهنده:مازندران-تائید کننده:همدان و بوشهر}

16-ثبت انجمن با نام انجمن خانواده ی معتادان گمنام.{پیشنهاد دهنده:بوشهر-تائید کننده:گلستان و قم}

17-منحل شدن دفتر مرکزی.{پیشنهاد دهنده:اصفهان-تائید کننده:تهران و خراسان}

18-برگزاری مرتب کارگاه هر جلسه در شورا به مدت 30 یا 45 دقیقه.{پیشنهاد دهنده:اصفهان-تائید کننده:آذربایجان شرقی و بوشهر}

19-برگزاری کارگاه گزارش نویسی برای خدمتگزاران شورا.{پیشنهاد دهنده:منشی-تأیید کننده:آذربایجان غربی و مازندران}

*اصلاحیه صورتجلسه شماره 61 اسفندماه95 (مصوبات):

1-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که فراخوان خدمتگزارها 4 ماه قبل از اتمام خدمتشان صورت گیرد.

2-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که هزینه ناهار و تدارکات با خزانه ی شورای منطقه باشد.

3-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد ریز هزینه های 2 سال اخیر تمامی خدمتگزاران و هیئت مدیره را که رسیدگی نشده در اسفندماه حل و فصل شود.

4-به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد چون قیمت نشریات بالاست سود پایین بیاید که همه بخرند.

اطلاعیه

1-مسئول کمیته اطلاع رسانی از ادامه ی خدمت خود انصراف دادند.

2-شماره حساب جدید خزانه 5940546379 به نام های معصومه ستوده,فرنگیس زینعلی و شکوفه معتقدی می باشد.

3-نمایندگان استان ها پیشنهادات خود به کنفرانس خدمات جهانی را به ایمیل iran_rsc@yahoo.com  ارسال نمایند.

4- اطلاعیه کمیته آدرس و وبسایت:

از اعضاء تقاضا می شود:

*از طریق سامانه ی (500010003050912) , تلگرام (09196217741) واینستاگرام (naranon7741) با ما در ارتباط باشند.

 

 

فراخوان ها:

1- اعضاء هیئت مدیره,2-نماینده منطقه,3-خزانه دار,4-گرداننده,5-نائب گرداننده,6-مسئول کمیته اطلاع رسانی,7-مسئول کمیته ترجمه,8-مسئول کمیته فصلنامه,9-مسئول کمیته کارگاه,10-مسئول کمیته نشریات, 11-مسئول کمیته تدارکات.

شرایط و وظایف عمومی خدمتگزاران شورای منطقه:

1-حداقل تجربه یک دوره خدمت در استان یا نواحی ,2-کارکرد و دانش کافی از دوازده قدم,دوازده سنت و12 مفهوم خدماتی وپایبندی به اصول انجمن نارانان وناراتین, 3-تمایل به خدمت و توانایی انجام وظایف محوله و صرف وقت کافی, 4-عدم حضور و تردد در NGO های 12 قدمی مرتبط به اعتیاد و داشتن راهنمای نارانانی یا ناراتینی, 5-مدت 9 سال حضور در جلسات نارانان و داشتن 5 سال خدمت مؤثر,6-کلیه خدمتگزاران در قبال اموال انجمن مسئولیت مستقیم دارند و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشند, 7-3/1 از خسارت لوازم جانبی خدمتگزاران در صورت عدم مسئولیت پذیری و سهل انگاری خدمتگزار با تشخیص و رأی نمایندگان توسط خود خدمتگزار پرداخت می گردد, 8-نداشتن خدمت همزمان در شورای منطقه, 9-عدم خدمت نیمه کاره بدلیل غیبت و عدم مسئولیت پذیری و برکناری طی طول خدمت, 10-حضور مرتب در کلیه جلسات شورای منطقه وهماهنگی و ورود و خروج رأس ساعت مقرر,11-درصورت اتمام خدمت و یا نبود کاندیدا , انجام وظیفه محوله تا یک جلسه شورای بعد ادامه دارد, 12-ارسال گزارشات فعالیتها,یک هفته قبل از شورای منطقه برای منشی, 13-خدمتگزارانی که به هر دلیلی مشمول خدمت نیمه کاره می شوند تا 2 سال نمی توانند در شورای منطقه خدمت بگیرند.

وظایف عمومی:1-انتخاب اعضای کمیته مربوطه,هماهنگی بین اعضای کمیته و مطلع نگه داشتن همه اعضا از فعالیت های جاری, 2-ارائه گزارش مالی به خزانه دار و گزارش کتبی و شفاف از روند کار و فعالیتهای این کمیته به شورای منطقه 3-داشتن سررشته در امری که کمیته مربوطه در آن فعالیت میکند.4-برگزاری منظم جلسات درون کمیته ای و اعلام تاریخ آن به شورا و آموزش بازوها, 5-ارائه گزارش کتبی و شفاف از فعالیتهای انجام شده شامل:بیلان مالی,مکاتبات اداری,ارائه هدف و برنامه ریزی, 6-خدمتگزارانی که گزارشات خود را در روز برگزاری شورای منطقه ارائه می دهند یک نسخه از گزارش خود را برای منشی ایمیل کنند تا منشی گزارشات آنها را با صورتجلسه برای نمایندگان ارسال کند,7-کلیه اطلاعات و منابع کمیته ها به عنوان منابعی برای اطلاعات کلی در دفتر مرکزی بایگانی شود.

*جلسه بعدی شورای منطقه در تاریخ: 09/04/96 در استان تهران رأس ساعت 9 صبح برگزارخواهد شد که آدرس مکان متعاقباً اعلام می شود.

 

آدرس پست الکترونیکی شورای منطقه           iran_rsc@yahoo.com

آدرس وبسایت نارانان ایران                       www.khmir.ir

آدرس وبسایت جهانی نارانان                       www.nar_anan.org

آدرس پست الکترونیکی کمیته آدرس             naranon.address@gmail.com

آدرس پست الکترونیکی نشریات                 nashriyat_shora@yahoo.com

آدرس پست الکترونیکی فصل نامه               payamhaynaranan@yahoo.com

آدرس پست الکترونیکی ترجمه                   translate_nar@yahoo.com

آدرس پست الکترونیکی اطلاع رسانی           etshora.iran@gmail.com

آدرس پست الکترونیکی ناراتین                   narateen.shora92@gmail.com

آدرس پست الکترونیکی دفترمرکزی نارانان وناراتین ایران     nsoiranrsc@gmail.com

آدرس پست الکترونیکی منشی                   monshi.shora93@gmail.com

 

حضور و غیاب جلسه ی هماهنگی تاریخ : 25/01/96

گرداننده نائب گرداننده منشی علی البدل نماینده خزانه دار کمیته ترجمه کمیته فصلنامه کمیته آدرسها ووبسایت کمیته کارگاه کمیته اطلاع رسانی کمیته ناراتین
ورود 14    14 14    14 14 14 14 14 14 14    14
خروج 18    18 18    18 18 18 18 18 18 18    18

جدول حضور و غیاب خدمتگزاران

07/02/96                             08/02/96

خدمتگزار              ورود-خروج             ورود – خروج شماره تماس خدماتی
گرداننده                9-17              9-17 09196217736
نائب گرداننده               9-17              9-17 09196217739
مدیر عامل و هیئت مدیره                 –                –              –
منشی                9-17            9-17 09196217734
نماینده منطقه                –               – 09196217738
علی البدل نماینده                9-17              9-17 09101633071
خزانه دار             9-17             9-17 09196217740
کمیته آدرس و وبسایت               9-17           9-17 09196217741
کمیته اطلاع رسانی           ‘ 9:05-17              9-17 09128129019
کمیته تدارکات                  –                  –            –
کمیته ترجمه                9-17           ‘ 9:05-17 09198987545
کمیته فصلنامه           ‘ 15:50-17               9-17 09197650574
کمیته کارگاه                 غ                 غ 09197319605
کمیته ناراتین              9-17              9-17 09197319606
کمیته نشریات               9-17               9-17 09196217735

 

جدول حضور و غیاب نمایندگان:

07/02/96                               08/02/96

             استان      نماینده     علی البدل    نماینده           علی البدل          شماره خدماتی
  ورود-خروج ورود -خروج ورود-خروج ورود- خروج  

 

آذربایجان شرقی         9-17          9-17        9-17          9-17 09147595795
آذربایجان غربی        9:20-17          –        9-17          – 09143489698
اصفهان        9-17            –       9-17         – 09162926131
البرز        9-17          غ         9-17          9-17 09307990367
بوشهر        9-17         –        9-17          – 09173702078
تهران        9-17          غ      9-17          9-17 09194175358
چهارمحال وبختیاری        9-17         –        9-17          – 09162196206
خراسان     9-17        –       9-17          – 09159101959
خوزستان          غ           غ       غ            غ 09160737016
زنجان         غ      غ      غ          غ            –
سمنان        9-17         –        9-16:35        – 09382905475
سیستان و بلوچستان        غ       غ         غ          غ        –
فارس         غ          غ     ‘ 9:10-17          غ 09170900650
قزوین    ‘ 9:10-17           –        9-17          – 09379433915
قم           غ        9-17           غ        9-17 09192526961
کردستان          9-17           –         9-17          – 09358634883
کرمان         غ          –          غ          – 09369217659
کرمانشاه        9-17          غ          9-17          غ 09180563720
گلستان        9-17          9-17        9-17       9-17 09116469768
گیلان        9-17           –        9-17          – 09111394808
لرستان        9-17           غ        9-17            غ 09352703990
مازندران       9-17            غ        9-17           غ 09114153835
مرکزی        9-17          –        9-17         – 09397864694
هرمزگان  ‘ 9:25-17          غ        9-17          غ 09354253449
همدان    ‘ 9:10-17        غ       9-15:30    9:30-15:30 09183504168
یزد        غ         غ        غ         غ              –

 

جدول شروع و اتمام پست های خدماتی شورای منطقه نارانان و ناراتین ایران

     خدمتگزار تاریخ شروع خدمت تاریخ پایان خدمت      خدمتگزار تاریخ شروع خدمت تاریخ پایان خدمت
     گرداننده        6/94        6/96 کمیته تدارکات           –         –
   نائب گرداننده        6/94        6/96 کمیته ترجمه        5/94        5/96
     منشی        12/95        12/97 کمیته فصلنامه       6/94        6/96
   نماینده منطقه           –          – کمیته کارگاه       6/94        6/96
علی البدل نماینده       منطقه     10/94      10/96 کمیته ناراتین          12/95          12/97
     خزانه دار      2/94        2/96 کمیته نشریات           –           –
کمیته آدرس و وبسایت    2/95        2/97 اعضاء هیئت مدیره           –          –
کمیته اطلاع رسانی          –          –  

 

                                                             با تشکر منشی شورای منطقه: شکوفه.م

                                                               شماره تماس: 09196217734                                                                                         

ساعات پاسخگویی:       13-10 صبح

19-16 بعد از ظهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بله
1
آیا به کمک نیاز دارید؟
Scan the code
سلام
آیا به کمک نیاز دارید؟